Vragen en antwoorden

Hier vindt u vragen en antwoorden. U kunt vaak snel een antwoord op uw vraag krijgen door tussen hen te lezen.

Veelgestelde Vragen

Mijn betaling is niet doorgekomen

Zorg eerst dat u genoeg geld op uw rekening heeft staan. Controleer ook of uw bankpas is geactiveerd voor internetaankopen. Als het probleem aanhoudt, raden we u aan contact op te nemen met uw bank en hen te vragen het probleem te onderzoeken.

Hoe en hoe snel kan ik een woning vinden op Woning365.nl?

Woning365.nl is een woningportaal dat als doel heeft om de hele Nederlandse huizenmarkt onder één dak te brengen om zo het contact tussen woningzoekers en verhuurders te vergemakkelijken.

Woning365.nl verzamelt woningadvertenties uit het hele land en geeft u een duidelijk overzicht van vrije woningen. Wanneer u een woning vindt die aansluit bij uw interesse, kunt u direct contact opnemen met de verhuurder. Voor de meeste advertenties moet u worden geverifieerd om contact op te nemen met de verhuurder.

Hoelang het duurt voordat u een huis heeft gevonden, valt buiten onze controle. Het hangt af van hoe actief u bent in uw zoektocht, met hoeveel verhuurders u contact opneemt en in welke gebieden u op zoek bent naar huisvesting.

Wat is verificatie en hoe werkt het?

Bij Woning365.nl is de veiligheid van onze gebruikers is zeer belangrijk. Als onderdeel van onze missie om de veiligheid te verbeteren geven we onze gebruikers de mogelijkheid om hun account te verifiëren, wat betekent dat we ervoor kunnen zorgen dat we zeker weten dat de persoon achter het account een echt persoon is.

Als geverifieerd lid heeft u onbeperkt toegang tot alle advertenties en kunt u contact opnemen met alle verhuurders.

De verificatie is een abonnement dat wordt geactiveerd totdat u het abonnement zelf opzegt. De betaling wordt maandelijks automatisch van uw rekening afgeschreven. Wij bieden u de mogelijkheid voor een proefverificatie van 2 dagen voor slechts EUR 1, die vervolgens wordt verlengd met EUR 49 per maand als u ervoor kiest om geverifieerd te blijven.

Het abonnement wordt automatisch verlengd totdat u het abonnement zelf beëindigt. Deze informatie verschijnt vóór de aankoop en na de aankoop in uw orderbevestiging. De verificatie heeft geen bindende periode en kan op elk moment worden geannuleerd.

Heeft Woning365.nl een wachtrij voor woningen?

Woning365.nl bezit of verhuurt geen woningen, dus Woning365.nl heeft geen wachtrij voor woningen. Sommige adverteerders op de site hebben echter mogelijk wel wachtrijen voor huisvesting.

Zijn de woningen in de advertenties nog beschikbaar?

De woningadvertenties staan online totdat de adverteerder de advertentie verwijdert. Als een woning verdwijnt, komt dat doordat de woning wordt verhuurd.

Hoe Vind Ik Een Woning?

Kan Woning365.nl me helpen een huis te vinden?

Woning365.nl is een woningenportaal dat als doel heeft de hele Nederlandse huizenmarkt onder één dak te brengen om het contact tussen woningaanvragers en verhuurders te vergemakkelijken. Woning365.nl verzamelt woningadvertenties uit het hele land en geeft u een duidelijk overzicht van leegstaande woningen. Wanneer u een woning heeft gevonden die aansluit bij uw interesse, kunt u direct contact opnemen met de verhuurder.

Waar komen de advertenties vandaan?

Woning365.nl is een woningenportaal dat als doel heeft de hele Nederlandse huizenmarkt onder één dak te brengen om het contact tussen woningaanvragers en verhuurders te vergemakkelijken. Bij Woning365.nl vind je duizenden woningen afkomstig van verschillende bronnen. Aan de ene kant hebben we advertenties die verhuurders regelmatig adverteren op Woning365.nl, daarnaast verzamelen we advertenties van verschillende huisvestingssites in heel Nederland. Bij Woning365.nl vindt u zowel onderverhuurcontracten als normale huurcontracten.

Heb ik een vaste baan nodig om een woning aan te vragen?

Dat heb je niet nodig. Woning365.nl stelt geen eisen aan u. De verhuurders kunnen eisen stellen, neem contact op met de verhuurder uit de advertentie voor meer informatie. Het is aan de verhuurders om te beslissen wat ze wel en niet nodig vinden.

Welk woningentypes worden geadverteerd op Woning365.nl?

Bij Woning365.nl vindt u advertenties voor alles, van appartementen, kamers tot huizen. Zowel normale als onderverhuurde contracten.

Hoe vraag ik een woning aan?

Als u al geregistreerd bent als woningzoekende, moet u eerst inloggen op uw account.

Met de zoekfunctie kunt u vervolgens naar woningen zoeken op basis van uw wensen. U kunt uw zoekopdracht filteren om alleen advertenties te zien die voor u relevant zijn.

Om contact op te nemen met de verhuurder, moet u worden geverifieerd, u kunt de verificatie voor EUR 1 gedurende 2 dagen proberen en vervolgens EUR 49/ maand totdat u het abonnement opzegt.

Tips voor uw zoektocht naar een huis

Ik heb nog geen woning gevonden, wat moet ik doen?

Het vinden van een huis kan vaak een langdurig proces zijn dat geduld en doorzettingsvermogen vereist.

Hieronder volgen enkele tips die het proces kunnen versnellen:

Het is belangrijk dat u uw behoeften rond uw volgende huis in overweging neemt en dat u onderscheid maakt tussen wat nodig is en wat gewenst is.

Hoe ruimer u denkt, hoe groter de kans dat u een volgende accommodatie vindt. Misschien is het voor u belangrijker om die extra slaapkamer te hebben dan zo centraal mogelijk te wonen? Uw kansen worden aanzienlijk groter naarmate u breder zoekt.

Zorg ervoor dat u een serieus en professioneel profiel maakt die u als persoon en uw behoeften goed beschrijft.

Zorg er ook voor dat u elke dag naar woningen zoek, want de site wordt dagelijks bijgewerkt en is er elke dag wel iets nieuws te vinden.

Maak een goede presentatie

Het is belangrijk dat u een goede presentatie over uzelf maakt, zowel in uw profiel als wanneer u contact opneemt met de verhuurder. Houd er rekening mee dat verhuurders zoveel mogelijk willen weten over hun potentiële huurders.

Uw presentatie moet kort en gemakkelijk door te bladeren zijn om snel een beeld van u en uw behoeften te schetsen.

Veel verhuurders gebruiken uw presentatie om te beoordelen wie u bent en om te bepalen of u geschikt bent voor de woning. Daarom is het belangrijk dat uw presentatie weerspiegelt wie u bent, wat uw wensen zijn en waarom de verhuurder blij zal zijn met u als huurder.

Relevante berichten krijgen de snelste antwoorden

Wanneer u berichten naar verhuurders stuurt, is het belangrijk dat u het bericht specificeert en aanpast aan de huidige accommodatie. Houd er rekening mee dat verhuurders veel berichten kunnen ontvangen en dus alleen reageren op de meest relevante berichten.

Neem als uitgangspunt dat u geen interesse toont in woningen die niet geschikt zijn voor u. Als u ziet dat de huur 1200 EUR is, maar uw budget slechts een huur van EUR 1000 toestaat, is het voor u niet relevant om interesse in deze woning te tonen. Vermijd ook te vragen om details en informatie die al in de advertentie vermeld staan.

Moet ik een profielfoto uploaden?

Een profielfoto uploaden is geen vereiste, maar zeker een aanbeveling.

Veel verhuurders geven er de voorkeur aan om te zien met wie ze praten, net zoals u foto's van het huis in een woningadvertentie wilt zien.

Profielen met een profielfoto krijgen gegarandeerd meer reacties. U kunt uw profielfoto snel en gemakkelijk uploaden binnen uw accountinstellingen.

Contact opnemen met adverteerders/ verhuurders

Ik heb de verificatie geactiveerd maar kan geen contact opnemen met de verhuurder.

Het is gebruikelijk dat gebruikers meerdere accounts op Woning365.nl maken en vervolgens vergeten op welke van de accounts ze de verificatie hebben geactiveerd.

Weet u niet zeker of u meerdere accounts op Woning365.nl heeft aangemaakt? Heeft u de verificatie geactiveerd maar kunt u geen contact opnemen met de verhuurder? Neem contact met ons op via support@woning365.nl

Waarom krijg ik geen reactie van de verhuurders?

Veel verhuurders verzamelen verschillende aanvragers en evalueren deze in alle rust voordat ze beslissen. Het is volkomen normaal dat u minimaal 10-14 dagen moet wachten voordat u een reactie van een verhuurder ontvangt.

Vooral in grote steden waar veel vraag is, kan het voor de verhuurder moeilijk zijn om op alle aanvragers te reageren. Daarom beginnen veel verhuurders met het reageren op de berichten die het meest relevant zijn.

Waarom zie ik geen contactgegevens?

Om contact op te nemen met een verhuurder, heeft u de mogelijkheid om hem of haar een bericht te sturen via de advertentie. In sommige gevallen kunt u zelfs worden omgeleid naar de originele bron, zodat u daar contact kunt opnemen of uw interesse kunt tonen.

Houd er rekening mee dat u uw account moet verifiëren voordat u contact kunt opnemen met de verhuurder.

Handige tips en adviezen om oplichters te vermijden

Bij Woning365.nl werken we constant aan het creëren van een veilig portaal voor onze gebruikers. Een groot onderdeel hiervan is dat de meerderheid van onze gebruikers wordt geverifieerd, zodat u erop kunt vertrouwen dat er een echte persoon achter het account zit.

Hieronder volgen enkele tips:

  • Betaal nooit huur of borg contant, vraag om een bankoverschrijving zodat het geld opgespoord kan worden.
  • Zorg altijd voor een schriftelijk contract en controleer de identiteitskaart van de verhuurder
  • Lees altijd zorgvuldig het contract door
  • Betaal nooit iets vooruit voordat het contract is ondertekend en u de sleutels heeft ontvangen

Verificatie - Abonnement

Herroepingsrecht

Binnen de EU heeft u altijd een herroepingsrecht van 14 dagen.

Wanneer u de verificatie activeert, wat een abonnement is, heeft u een herroepingsrecht van 14 dagen zolang het abonnement niet is gebruikt.

Wanneer u de verificatie activeert op Woning365.nl, wordt deze direct gebruikt, wat u accepteert volgens de algemene voorwaarden wanneer u de verificatie activeert, dit betekent dat het herroepingsrecht vervalt zodra u de verificatie activeert. Het herroepingsrecht vervalt bij activatie, dit is wanneer u direct toegang krijgt tot alle voordelen die de verificatie met zich meebrengt.

Hoe annuleer ik mijn verificatie?

U kunt de verificatie eenvoudig annuleren door u aan te melden bij uw account, op instellingen te klikken en vervolgens op verificatie.

Klik binnen het verificatiegedeelte op beheren en daar kunt u vervolgens kiezen of u uw abonnement wilt annuleren.

Houd er rekening mee dat u de verificatie alleen zelf kunt annuleren volgens de bovenstaande instructies. Om veiligheidsredenen kunt u de verificatie niet per e-mail annuleren.

Wat betekent het dat er geen bindende periode is?

Wanneer u uw verificatie/abonnement activeert, verbindt u zich nergens toe. U kunt uw abonnement altijd opzeggen en u verbindt zich niet tot iets anders dan wat u al heeft betaald.

Beveiliging op Woning365.nl

Zijn mijn gegevens veilig bij Woning365.nl?

Andere gebruikers zien uw e-mailadres of telefoonnummer niet. Uw wachtwoord is versleuteld en kan dus nooit aan iemand worden getoond, ook niet aan het personeel van Woning365.nl.

Veilig zoeken naar woningen op Woning365.nl

Bij Woning365.nl nemen we de beveiliging zeer serieus zodat u zich veilig kunt voelen bij het aanvragen van uw nieuwe woning. De meerderheid van onze gebruikers is geverifieerd, zodat u erop kunt vertrouwen dat er een echt persoon aan de andere kant van het scherm zit.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

U kunt uw wachtwoord eenvoudig opnieuw instellen. Om uw wachtwoord opnieuw in te stellen, klikt u eerst op "Inloggen" en vervolgens op "achtwoord vergeten?" Volg vervolgens de instructies.


Contact opnemen met ondersteuning

Als u vragen of opmerkingen heeft, kunt u altijd contact met ons opnemen. We reageren op berichten op werkdagen tussen 09.00-15.00 uur

Contactmanieren:


© Woning365.nl.